torsdag 21 januari 2010

Uppdatering tack...

Ja en uppdatering va beställd.

Förkylningen som invarderade min kropp för över 5 veckor sen har fortfarande inte flyttat ut.
Känner mig lite bättre ett par dagar å sen drar de igång igen!
Händer därför inte speciellt mycke.
Som S lite suckande sa
-Men mamma, hur kan man ligga i soffan varje dag..?

Jag tar mig igenom dagen på jobbet, barnen får mat i magen men sen är de stopp. Somnar nästan varje kväll me barnen, trevlig fru jag är eller..?
Karln börjar till och med protestera.
Ikväll bara måste jag hålla mig vaken för tapeterna måste bestämmas!

Låg på sjukhuset me A förra helgen också.
Hon ramlade från garaget ner till källaren, mellan staketet. Så ungefär 2 meter rak ner i betonggolvet.
Blev en akutresa då hon bara gallskrek varvat med att sova.
Så där blev vi kvar för observation, hjärnskakning, hjärnskador och andra inre blödningar va några av de saker de nämde...
Men donnan klarade sig undan med lite bulor, blåmärken och skrapsår.
Jag behöll lugnet ända tills läkaren började prata om alla ovanstående saker.
Underbara människor jobbar iaf där uppe på avdelningen!

Nää eftersom jag fortfarande är vaken å står på benen så ska jag försöka få bort allt från diskbänken å starta en diskmaskin.
De blir min enda kraftansträngning i kväll!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men lilltjoppan då! :-(
Min ni hade tur i oturen måste jag säga, det kunde ju ha gått mycket värre. Pussa henne från oss!
Krya på dig! KRAM

Elin sa...

Men fy vad obehagligt med A, går det att "säkra" där för framtiden?
Skönt med en uppdatering iaf, se till att det inte dröjer lika länge till nästa gång ;-)
Kramar!