fredag 8 juni 2012

Dag 14 – Ditt tidigaste minne

Vi har pratat om de här vid flera tillfällen!
Karln säger sig minnas saker från de att han var runt 2 år, själv hävdar jag bestämt att det inte är egna minnen utan minnen skapade av att folk runt omkring berättat om just dessa händelser flera gånger om!

Huruvida de är sant och vad forskningen nu än säger vid vilken ålder man börjar minnas så är mitt första riktigt starka minne när min syster föddes!
Dvs nästan 5 år efter jag själv föddes, jag minns den lilla korgen som stod bäddad vid sidan av mammas säng, bäddad med de lila täcket som sedan alla mina tre egna barn sovit i och som nu syster övertagit och bäddat för den kommande bäbisen!

Jag kan skapa minnen, med hjälp av kort och berättelser, men detta är mitt första egna minne!

Inga kommentarer: