onsdag 29 januari 2014

Klarade mig från böter!

De va på håret, men jag klarade mig undan med en redig utskällning.
Jag kör bil ca 2-3 dagar i månaden till jobbet om man bortser från jobb på annan ort en dag i veckan.
Därför har jag tyckt att de varit onödigt att ordna ett parkeringstillstånd.
Idag var jag sen och behövde bilen efter jobbet vilket innebar att jag tog bilen direkt på morgonen. Det var upptaget på gästparkeringarna med motorvärmare, och rätt fullt i övrigt så jag ställde mig på parkeringen där p-tillstånd behövdes.
Två timmar senare kom parkeringsvakterna, första gången på 2 år enligt dom andra på jobbet.
Snabb som attan var jag ut för att flytta på bilen, en ordentlig utskällning fick jag mig men klarade mig iaf ifrån 500:- i böter.
Tur för mig, eller snarare plånboken kanske?!

Inga kommentarer: