fredag 25 december 2009

Så lungt å skönt, precis så som jag ville ha det...

Under så många är har julen till stor del varit väldigt ångestladdad.
Stress, å massa flängande fram och tillbaka till allt å alla!

I år gjorde vi som vi ville och vi träffade dom vi ville. Tyvärr hann vi inte me ett stopp som vi gärna hade vela göra. Men vi får ses en annan dag.

Vi började dagen 06.15 då S ville öppna julklapparna. Vi höll honom iaf fram till 8, men sen blev de julklappsöppning i sängen :-)
Sen fortsatte vi me storkok av gröt, barnen badade och vi gjorde oss fina.
Till lunch kom barnens farfar och gammelfarmor.
Trevligt då vi umgick bara en liten stund.

Senare begav vi oss till Stöcksjö där min familj skulle samlas för mat och klappar.
Väldigt trevlig och tidvis lite stökigt, men så är de me en massa barn runt oss!
Åkte hem till mamma vid 21 då de verkligen var dags för barnen att sova!
Där mötte vi upp syster och A för lite glögg och mer klappar.

Jag fick mest pengar i paket, men bäst av allt var presentkortet för att göra en tatuering!
S bästa paket var nog den radiostyrda bilen, och A går mest och bär på sin nya docka eller dammsuger.

Nu är allt packat och tidigt imorrn kliver vi upp för att få in allt och alla i bilen. Sen bär de av mot fjällen!
1 vecka blir jag och barnen där, men M måste åka hem och jobba ett par dagar.
Jag är lika orolig som vanligt över att vara ensam, men de blir nog bra. Är ju omringad av familj och vänner!

Hoppas alla har en riktigt skön julhelg och att det nya året firas in riktigt ordentligt!

Jag håller tummarna för att 2010 blir ett riktigt toppenår!

Inga kommentarer: