lördag 8 maj 2010

Skellefteå

Igår morse lämnade vi barnen hos dagmamman och drog sedan vidare till Skellefteå för en liten miniweekend.
Hade en frinatt på valfritt Choice hotel och de är ju inte så roligt att bo på jobbet. Skellefteå är närmast så så fick de bli.
Gjorde stan under dagen, tog sen en vilopaus på hotellrummet och lyckades tydligen somna också.
Gjorde en kort repa till på stan innan vi slog oss ner på restauragen Johanna i parken.
Min första tanke va "Vad ska vi pata om under en hel midda?"
Men de gick fint, åt tre rätters och hade massor att prata om trots att vi inte nämnde barnen en enda gång.
Ringde ett kort samtal hem till barnen för att säga god natt och sen tog vi oss en liten kort kvällspromenad.
Med endast skitprogramm på tv och paltkoma efter stormiddan så somnade jag rätt tidigt.
Tyvärr vaknade jag även alldeles för tidigt. Strax innan 5 slog jag upp ögonen. Bestämde mig för att somna om och lyckades faktiskt sova till 7, men sen var de kört.
En skön dusch och sen hotellfrukost.
Tog oss en sista sväng på stan och fixade ett paket var till barnen.
Sen hemåt...

Barnen hade saknat oss, men vi saknade nog dom mer!
Nu är det dags att väcka lillskruttan och sen gå ut en stund innan de är dags att fixa grillen inför kvällens middag.

Inga kommentarer: