söndag 25 november 2012

Stolt över grabbarna!

Större delen av gruppen hade aldrig spelat en handbollsmatch och dessutom började de träna för bara dryga 2 månader sedan!

Vid första matchen stod de mest still, passade bollen mellan varandra och tittade på tränaren! Nervositeten lös i ögonen och deras kroppsspråk talade klart och tydligt om att "ta mig här ifrån"

Men redan vid andra matchen gick de ut lite mer självsäkra, lite mer fart i benen och lite mer skott på mål!
Vid tredje och sista matchen var de dom ett helt nytt gäng grabbar! Mål efter mål och det var under lång tid lika! Min förhoppning var att de skulle få vinna en match men tillslut tog andra laget över och vann med 10-7!

Jag trodde att jag skulle få se några ledsna miner, några kommentarer om att de var tråkigt eller att de där ville som inte göra om!

Men, intet ett ord! Storgrabben som alltid är en dålig förlorare och som redan igår kväll var rädd för att förlora en match har inte sagt ett ord om de! Däremot såg jag en ökad självkänsla, en ökad tro på sig själv och en glädje i att tillsammans med de andra få kämpa!

Inga kommentarer: