måndag 3 juni 2013

It's monday!

Min sista måndag som stundent! 
Alltså min sista måndag jag kan disponera min tid som jag vill!
De finns en fördel med att börja jobba och det är att det blir mer i lön, förhoppningsvis!

Annars är det bara minus!
Mindre tid hemma, längre dagar för småtrollen på omsorg, ingen som röjer undan morgonens stök, ingen som tömmer diskmaskinen, startar en tvätt eller har förberett middagen, mindre tid till träning. Dessutom måste nån av oss ta ledigt för ärenden så som sjukhusbesök, BVC, möten på skolan osv!

Därför valde jag att ta halvledigt idag, pluggade på morgonen och åkte sedan till stan för att äta lunch med mormor och morfar, mamma, syster och lilla E!
Sen fortsatte vi med lite strosing på stan och avslutade med mjukglass!

Härlig dag med andra ord! 

Inga kommentarer: