söndag 16 juni 2013

Helgen i korthet!

Fredagen bestod mest av byggnationer på altanen under kvällen.
När barnen lagt sig gick M över till grannarna och jag parkerade mig i sängen med nedanstående bok och jordgubbar doppade i choklad!


Lördag, de hände inte mycket under dagen. Fick lite främmande och hängde på altanen. Tittade på när killarna satte in fönstren men i övrigt gjorde jag ingen direkt nytta!
Efter middagen och en cykeltur för att köpa lördagsgodis till småtrollen åkte jag till stan.
En fantastiskt rolig kväll med sång, gitarr, härligt folk, dans, mer gitarr, mer sång och mer underbart folk! Landade hemma igen vid 03.30 och vaknade knappt 4 timmar senare, pigg!


Idag söndag började vi med fotbollsmatch. Vinst för grabbarna med 10-3. Glada och nöjda fick jag med mig ett extra barn hem. Fixade lunch och såg sedan aldrig till barnen förutom när dom kraschat och behövde plåstras om vid ett par tillfällen!
Mamma dök upp och vi började roa oss med blomhörnet! 
Slutade med nya blommor hämtad på olika ställen och ett stort lass bark!
Bjöd henne på köpmat så de blev klart innan hon åkte!
Stort tack! Hade nog inte blivit gjort annars, är så mycket roligare att rensa ogräs när man är två! 

Planen var en löparrunda, men efter att ha somnat hos småtrollen kände jag att kroppen behöver sömn inte träning! 

Inga kommentarer: