tisdag 27 augusti 2013

Gruppträningens vara eller icke vara?!

De har debatterats hårt, i bloggar, i hälso- och träningstidningar osv!

På muskelpasset sist tänkte jag verkligen på allt som sagts!
Muskel eller Body Pump i grupp är inte riktigt bra, det är för högt tempo och för många deltagare så instruktören kan inte se och hjälpa alla!
Nu är jag van, jag kan rörelserna, det är cirka 12 år sedan jag började gå regelbundet på body pump, step, olika danspass och andra gruppträningspass! Men för någon som just börjat eller känner sig lite osäker kam det lätt bli fel och risken att skada sig blir hög!
Känner man att de inte känns bra, att man inte hänger med eller att man känner sig osäker tycker jag man ska hojta till! 
För trots dom negativa sakerna jag kan hitta så är det en lite hjälp när motivationen tryter, när man egentligen inte orkar 30 sekunder till men bara gör't ändå!

Ikväll var andra steppasset för terminen, lite för basic, lite för enkelt, lite för lågt temp men då får man utmana sig själv på bästa möjliga sätt och vips är man trött och svettig ändå! 

Inga kommentarer: