söndag 11 oktober 2009

I brist på annat

Jag hittade en blogglista hos "Alexandra":

1. Hur gammal är du om fem år? Ska snart fylla 30 år
2. Vem var den sista du träffade? Förutom familjen så var det mamma
3. Hur lång är du? 161 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? "Wallander Cellisten"
5. Vem ringde du senast? Till syster i fredags
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Går fint, vi är uppe och klara redan" Till E i torsdags
7. Vad är dagens planer? Slöa en stund till i soffan medans A sover. Sen ut och se om vi får husvagnen över vår avgrävda väg. Tidig middag, träning och sen filkväll hos mamma
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på till vem, men ett sms är snabbt och enkelt. Å oftast har jag inte så stor lust att prata en massa i telefonen efter 8 timmar i telefonen på jobbet!
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda sen just efter jag föddes. Pappa bor dessutom i ett annat land numera
10. När såg du senast din mamma? Vid 11 tiden idag
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? S vaknade och grät vid 05.30 efter de somnade vi aldrig riktigt om, men jag fick ligga kvar i sängen till 08.30
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja en liten kattunge hade ramlat ner i stupröret som gick under huset hos mamma så den fick vi rädda. Den bor fortfarande kvar
14. Vilken är din favoritplats? Trivs bra hemma
15. Vilken plats föredrar du minst? Hmmm, kan nog inte komma på nåt där
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Halvvägs till pension kanske..?
17. Vad skrämde dig som barn? Ensamheten, den skrämmer mig fortfarande
18. Vem fick dig att skratta senast? Lillskruttan min!
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Vi hade sånna hemma när ja va mindre, men jag har inga egna
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Jag använder två, men vi har totalt 5, åsså kommer S med sin nån gång under natten
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja, en gång
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota
26. Är du social? Ja
27. Vilken är din favoritglass? Chokladglass
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Skulle gärna vilja betala av alla lån, men då räcker de inte till massa skoj... Kanske en resa först då..?
29. Tycker du om kinamat? Absolut
30. Tycker du om kaffe? Nej
31. Vad dricker du till frukost? Te eller mjölk
32. Sover du på någon särskild sida? Mannen på höger sida om mig, om de inte innebär att jag måste sova mot en vägg...
33. Kan du spela poker? Ja
34. Tycker du om att mysa? Ja!
35. Är du en beroendemänniska? Ja
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nää
37. Vill du ha barn? Minst en till, tack!
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och tyska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
40. Föredrar du havet eller en pool? Poolen, vill gärna se botten där jag badar.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Nöjen, saker till barnen och hemmet
42. Äger du dyra smycken? Har nog ett par kronor på mig, ja...
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Varma mackor och bubbelvatten till lunch
44. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner många
45. Välj ett ärr på din kropp? Har två kjejsarsnitt, till viss del i varann
46. Vad har du för ringsignal? Beautiful med ??
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, det finns mycke kvar, A använder till och med kläder som min mamma hade som liten
48. Flirtar du mycket? Nej
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen sån bild
50. Kan du byta olja på bilen? Ja, nåt har jag väl lärt mig av alla timmar jag spenderat i garaget med mannen
51. Har du fått fortkörningsböter? Nej
52. Vilken var den senaste bok du läste? "I denna ljuva sommartid" av Mari Ljungstedt
54. Läser du dagstidningen? Ibland en snabbis på jobbet
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Dimper ner en mama och en korsordstidning en gång i månaden .
56. Dansar du i bilen? Nej, hur gör man de?
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Namnen på dom jag tror kommer imorrn och vad jag ska baka... Gäller att ha koll på mjölk, laktos å annat sånt
59. När var du i kyrkan senast? När vi gifte oss tror jag
60. Vad ska du göra nu? Läsa en stund innan A vaknar

1 kommentar:

Johanna sa...

hmm.., på näst sista frågan så tro ja du minns fel. Ni va ju på O dop. =)

Snacka nyss me moren min o det blir nog bara ja som kommer imorrn, det fes av för dom andra två.

Hare bäst! Kramkram!