tisdag 7 juni 2011

Vår långhelg!

Vår ledighet började redan på onsdagen med midda och mys hos mamma.
Torsdag hjälpte M sin bror med bilen medans jag och alla barn åt lunch och lekte i lekparken.
Fredagen på Leos Lekland har jag redan skrivit om så vi tar väl lördag nu då!

Jag började morronen med en löparrunda, väl hemma igen ställde jag mig i köket och förberedde middan.
Jag och Lillskruttan stod i duschen när familjen N kom så de sista fick jag fixa trots främmande!
Sen hade vi en helt fantastiskt trevlig kväll, grillmidda, kladdkaka och glass, spel, buzz å mycke annat.
Barnen hade superkul ihop och de hela slutade med att alla sov i samma rum, Lillskruttan och E delade till och med säng.
Visst de tog ett bra tag för dom att somna men de gick!

Trollen vaknade i ganska bra tid på söndag, men vid 8 var vi alla uppe och dukade upp för frukost!
Dagens händelse var absolut brandbilen som under näramre en timme stod bakom vårt hus då brandlarmet gick på dagiset.
Som tur var så var de falskt alarm men de tog närmare 40 minuter för dom att få hit någon som kunde öppna dörren.
Under tiden försökt jag mig på att grille fisk, men de gick käpprätt åt skogen så de slutade med fiskpinnar.
Sen traskade vi iväg på en liten prommis och hamnade hos mamma på fika.

Igår morse, måndag gav jag och mamma oss ut på en tänkt löparrunda men de blev mest bara promenad, gisses så varmt de va i skogen.
Sen gick vi inte in på hela dagen.
M städade bilarna och tvättade dom samt husvagnen och fyrhjulingen.
Jag roade mig mest med en tidning i solen och med barnen.
Härligt väder som de va så bestämde vi oss för att grilla ännu en dag, sen avslutade jag och mamma kvällen med en riktigt långprommis!

Inga kommentarer: