tisdag 8 januari 2013

Håller nyårslöftena?

Många säger, "- jag börjar på måndag/den första" osv.
Varför då? Varför inte börja nu, nu när du bestämt dig för att göra en förändring vilken de nu än må vara!
Jag läste ett tips i förra helgens Söndagsbilaga, vilken av dom minns jag inte.
Men de handlade just om nystarten på måndagar, de ska vara bättre att börja en fredag då man har en ledig helg på sig att planera veckans måltider, träningspass, göra storkok, förbereda matlådor osv. Så när man ett par dagar in har sin lilla dipp och sötsuget är näst intill ohållbart eller träningspeppen minskat något kommer inte de lagom till helgen då många frestelser är som störst utan mitt i veckan och man kan tryggt luta sig mot planen!

Vare sig ni har nyårslöften eller inte, lite pepp ska ni få!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Helt rätt och riktigt enligt min mening! :-) Avskyr frasen "Från och med Måndag....."

Sandra sa...

Å dom flesta gör dessutom lika många nystarten som det finns både måndagar och den första i varje månad :p