måndag 24 januari 2011

Nr. 4 - Jag tränar

Jag har alltid tränat, under lång tid på snudd på för mycke.
Jag började med gymnastik som 4a åring och sen rullade de bara på med uppvisningar, tävlingar och träningar.
När jag var runt 12-14 år började jag även med hopprep och under många år körde jag parallellt och ledde egna gymnastikgrupper.
De resulterade i runt 30 timmar på hallen varje vecka.

När jag var 17 gjorde jag mitt sista hoppreps EM, men jag fortsatte ändå träna.
Främst på IKSU, där jag gjorde runt 6-7 pass i veckan.
Men de blev även en del gymnastik eftersom jag fortfarnade var ledare!

Så träning har varit en stor del av mitt liv, vilket gör att jag faktiskt inte kan leva utan de.
Mitt humör mår bäst om jag får gå iväg en stund, je de är väl inte bara humöret utan hela jag. Men de som andra märker av är väl humöret. Jag blir en mycket bättre fru och mamma om jag får gå och köra ett stenhårt träningspass lite nu och då!

Nu tränar jag 2-3 pass i veckan på simhallen, step, muskel, spinning och gym blandat.
När våren närmar sig kommer jag återuppta löpningen jag "uppfann" för drygt 4 år sedan.
Man har som bekant inte lika mycke tid med huset fullt med barn och då är en joggingrunda toppen.
30 min från dörr till dörr och dagens träning är kirrad!

På sista tiden har jag börjat fundera på att göra en Tjejklassiker. De enda (förumtom pengarna) som får mig att tveka är den kilomet jag ska simma i öppet vatten.
Simma är inga problem, men jag gillar inte att simma där jag inte ser botten!
Så de tål att tänkas lite till på!

1 kommentar:

Elin sa...

träning är det bästa lyckopillret! Jag har kommit igång med varannandagslöpning nu och mitt första mål är spring en mil vinn en bil, i maj. :)
Om vi inte är hemma så lägger jag din vinst i brevlådan. Ha en fin dag!
Kram!