lördag 28 maj 2011

11-05-28

Lördag, grått å mulet och karln jobbar.
Min ork är som bortblåst (ja de har ju stormat rätt friskt på slutet)
och barnen är lite mer tjuriga och bråkiga än vanligt!

Lördagsgodiset är indraget och jag tänker inte gå på ica med alla tre i släptåg.
Däremot så borde jag skala potatis till kvällens midda och göra salladen, men de känns inte så lockande när två klöser ut ögonen på varann och den tredje står gråtandes och sliter mig i benen!

Jag måste ju baka också, ännu en nackdel med allergier, de finns inte färdiga tårtbottnar att köpa!

2 kommentarer:

Nina sa...

har aldrig kollat på tårtbottnar man köper men finns de ingen mjölkfri...Så surt & man undrar varför de inte kan göra dem mjölkfria när de kan göra så mkt bröd mjölkfritt...

Men trots att de ibland kan va jobbigt så e juh alltid hembakat godast =)

Sandra sa...

Jag har kollat på ett par olika å i alla har de varit skummjölk. Å självklart är hembakat godast men just nu när jag inte har nån ork till övers vore de skönt me en köpt! Råkade visst bjuda hem lite folk imorrn! :)