tisdag 17 september 2013

It's just a coverup!

Sitt inte still, ta det inte lugnt, tagga inte ner!
Då skulle de rasa, klart som korvspad att jag inte är superwomen! 
Jag bara måste aktivera mig så här för att hålla mig ovan ytan!

Vi, alla har bara 24 timmar per dygn 7 dagar i veckan 365 eller 366 dagar per år, så länge vår kropp orkar!
Jag liksom alla andra har dom där 24 timmarna att hushålla med!
Jag får så ofta höra, "hur orkar du" " var får du all energi från" " tur du är ung" 
Men alltså vadå, jag orkar inte mer än andra, jag har inte mer energi än nån annan och timmarna sitter väl inte i åldern?
Det heter prioritera! Du som säger att du inte hinner träna en timme eller tre i veckan. Hur många timmar sitter du framför tvn?

Jag jobbar ca 125 %, har 3 barn inte mini små men så pass små att dom behöver mig alla dygnets timmar. Har en karl som ofta jobbar sent, många vänner och ett stort intresse och behov av att få träna!

Utan min träning faller jag ihop, både psykiskt och fysiskt behöver jag dom timmarna. Dåligt humör kan alltid botas med dans eller en löparrunda!
Jag har inte energi innan utan får de efter träningen, energin till att fortsätta hålla de tempo jag utsätter mig själv för!
Självklart kommer de ta stop, en dag kommer jag ligga på golvet och inte ta mig upp om jag fortsätter så här, jag är fullt medveten om de! Men träningen ger mig så mycket att jag inte är beredd att offra en timme till förmån för tex tvn!

Alla älskar inte känslan av total utmattning, alla älskar inte känslan av att inte vilja eller kunna röra kroppen en millimeter, alla älskar inte blodsmak i munnen eller genomblöta geggiga skor, svettiga danspartners eller tunga vikter på gymmet!

Men de är precis de jag gör! Så låt oss vara överens om att vi alla har lika många timmar på dygnet, de är bara vad vi fyller dom med som är olika från person till person!
Men att skylla på att inte ha tid köper jag inte! Du prioriterar inte! Deal?! 

Inga kommentarer: