fredag 14 augusti 2009

I denna stilla natt

För ett par dagar sen var jag och resten av familjen på biblioteket för att hämta ut två böcker jag hade beställt.
När vi var på väg därifrån sa jag till mannen att nu har jag en månad på mig att läsa ut dom här.
Han skrattade lite å sa att de där läser du ju på en vecka...
Äh, nu har jag ju börjat jobba så lite mer än så tar der absolut svarade jag.

Igår kväll läste jag ut första boken, så den läste jag på totalt 4 timmar delat på två kvällar.
En riktigt, riktigt bra bok! I denna stilla natt.

Nu när mannen och sonen går upp för saga och nattning tänker jag lägga mig i soffan under filten och påbörja 3:e boken i serien av Mari Jungstedt. Den inre kretsen.

De verkar nästan som om han känner mig bättre än jag själv.
Nu är det helg och jag skulle gissa på att boken är slut på söndag.

Inga kommentarer: