fredag 24 februari 2012

05.22 och dagen sen dess!

05.22 slog storgrabben upp ögonen och hävdade bestämt att de va morron!
Alla barn vaknade men jag lyckades som tur va få Lillskruttan å Lillprinsen att somna om till närmare 7 tiden!
Vi gjorde oss klara allihop och var i restaurangen för frukost en timme senare!
Sen hamnade vi i Lobbyn i Alfonshuset där barnen lekte fram till 10 tiden!

Lite smått less på lobbyhäng, ja vi föräldrar alltså bestämde vi oss för en tur med pendeltåget till city!
Där fördrev vi sen 4 timmar med lunch på Pizza Hut, Åhléns leksaksavdelning, BR leksaker och lite allmänt strosande!

Väl tillbaka på "vår" station köpte vi glass å gick tillbaka till hotellet!
Barnen ville självklart ner till Lobbyn å leka så fort glassen var i magen men vi lyckades vila en liten stund innan vi tillslut gav med oss och gick ner!
Dryga timmen senare hämtade pappa upp oss för att äta midda hemma hos dom, Lillskruttan hade önskat köttbullar och de va precis vad som serverades!
Så där har vi spenderat kvällen, vid halv 8 tyckte jag de började va dags att vi begav oss mot hotellet igen så pappa körde tillbaka oss!
Halvvägs inne i hissen kom ja på att vi borde haft nå frukt eller liknande till barnens kvällsfika och jag ville ha lite godis, tänk vilken tur att Willys bara låg en kort prommis bort!

Alla småtroll sover nu, godispåsen står oöppnad och cidern jag köpte på bolaget inne i stan är jag inte längre sugen på!
Sova däremot känns lockande!

Inga kommentarer: