tisdag 28 februari 2012

Postbilen kör fast

Nog för att jag är hemma mesta dels om dagarna, men jag skottar ändå sällan och aldrig.
M fick köpa en snöslunga under förutsättning att jag slapp skottningen.
Men andra ord så händer de lite nu och då att vår plogkant är kvar när postbilen kommer, de måste ju vara ett genomgående bekymmer för den stackars människan.
Å andra sidan är de ju inte vårt fel att plogbilen inte varit ute innan de flesta åkt till jobbet.

Idag satt jag iaf å tittade på en föreläsning, funderade länge på vad grannen höll på de, lät precis som han kört fast i slirade här utanför, tänkte inte så mycke mer på de just då, men typ 10 minuter senare när de fortfarande lät kikade jag ut genom köksfönstret.
Då var de postbilen som kommit på den briljanta idén att köra rakt igenom den ½ meter höga plogvallen å där satt han...
Till slut efter att ja hört bildörren stängas x antal gånger så var han iaf borta.
Undra om han klev ut vid nästa brevlåda?

Inga kommentarer: