måndag 9 juli 2012

Bästa läkaren!

Tänkte när jag ringde VC imorse att nu får jag snart domen, hjärtmuskelinflamation eller liknande och träningsförbud två månader...
Med en sådan diagnos skulle de kunna lägga in mig på psyket på en gång eller ge mig något uppåt chack för att säkra min överlevnad!

Väl där, var jag nervös över vad läkaren skulle hitta! Alla vet att de är farligt att träna med ont i halsen, men när man som jag haft de lite diffust i över ett halvår går de inte att vila!

MEN, läkaren kunde inte hitta någon direkt infektion, lungor, hjärta, blodtryck, puls, allt normalt! Halsen såg fin ut och även om djupandning fortfarande gör smått ont så sa han att de föga troligt berodde på något farligt!
Han trodde på något muskulärt, eller eventuellt någon form av låsning i bröstryggen.

Jag som trodde (eller iaf ställde in mig på träningsförbud) gick där i från med rekommendation om att träna mer, eller inte överanstränga mig men promenera, springa, gymma för att stärka upp bröstryggen och lossa på eventuella låsningar!

Lycklig! Men om!
De firade jag med 5 km löpning ikväll!

Inga kommentarer: