fredag 6 december 2013

Julkalendern - Dag 4. Berätta om hur du får dina kläder att hålla längre.

Jag brukar sällan tänka på hur jag gör speciellt för att kläderna ska hålla länge.
Men jag försöker att inte tvätta dom i onödan, hänger hellre ut på vädring om det behövs.
Tittar på tvättråden och följer dom så långt det bara är möjligt, tex så har jag en egen tvättkorg för träningskläder som inte ska tvättas med sköljmedel. Den blir snabbt full, med mina träningar samt småtrollens träningar är det inga problem att tvätta två maskiner i veckan på kortprogram med lätt centifugering.
Barnens kläder försöker jag laga om det blir något litet hål, ett par tajts med hål på på knäna kan bli ett par shorts.

Men över lag är jag nog alldeles för dålig på att sy för att göra några stora underverk med trasiga eller för små kläder.
En som verkligen kan de är min vän E som du hittar på Lodjursbarn antingen via fb eller bloggen.

Fler tips om hur du håller dina kläder fina länge finns bla. här, de var hon som startade Julkalendern.

Inga kommentarer: