tisdag 31 december 2013

Tillbakablick 2013 januari-april


Januari 2013


Startade året på gymmet! En god vana slutar man aldrig med den bara fortsätter. Nyårsdagen var inget undantag!

Skrev jag tenta efter tenta. Vissa lärare tyckte inte att vi skulle få något jullov. 

Försökte jag peppa både mig själv och er men en mängd olika citat och annat roligt. 

Hängde vi på sjukhuset mest hela tiden, undersökningar, MR, UL, två inläggningar. Men ingen större framgång i vad som var felet förutom att vi uteslöt både hjärntumörer och buktumörer. 

I övrigt såg vi en hel massa film, läste böcker på löpande band och påbörjade min 10 veckors långa praktik på Barnkliniken.

Februari 2013

Februari bjöd på sjuka barn, feber, astma, anfall för lillskruttan som till sist fick diagnosen bukmigrän och jag själv som var hemma nästan en vecka med feber och bihåleinflammation. Filmerna fortsatte avlösa varandra och rysskylan bet sig kvar -24 noterades det någon gång där i mitten.

 Vi drog igång lightrenovering av köket med ny välbehövlig spis, och nya bänkskivor. 

 Lillprinsen var trött, slut och sjuk. Somnade innan kläderna kommit på. 

Vi nöjde oss inte med köket utan sovrummet i källaren fick sig också en renovering. 

Mars 2013

Fortsatte jag promenera tvärs över stan. Åkte med karln till hans jobb och promenerade sedan till sjukhuset, vilket resulterade i ungefär 1 timmes morgonpromenad varje dag. Lillskruttan hade många anfall, flera i veckan och min panik över all förlorad tid både på praktiken och för plugget visste inga gränser. Jag sökte jobb och fick för första gången gå på en riktig intervju. Dock föll valet på de jobb jag blev uppringd och erbjuden utan att ens ha tänkt tanken på att jobba där.

Lillskruttan deklarerade sommar i början av mars, visst visade sig solen ibland, men det var fortfarande massor med snö och för många minusgrader. 

Jag och mamma planerade för nästa tatuering. Nu är jag grymt sugen igen!

Som handbollsmorsa stod jag otaliga timmar i gympahallen, sprang på möten och sökte efter mjölkfria alternativ på fika och lunch på matcherna. 

All tid vi bara kunde spenderades ute, skoter, grillning, bob. 

Påskhelgen hade ingen fredags men de gick ju bra det me!

April 2013

Vi fortsatte med skoterutflykter i det fina vädret!

Fortsatte tyvärr även med sjukhusresor många akuta men även en hel drös planerade kontroller. 

Dansade, dansade och dansade. Världens bästa medicin!

Mot slutet av april tinade gatorna fram och vi tog fram cyklarna. 

Pluggångest delux, sällan blir jag så arg och frustrerad att jag gråter men just då. 

Årets i särklass absolut bästa fest! Punkfesten med skönaste, coolaste, bästaste gänget!


Cover up på armen. Äntligen!



Inga kommentarer: