torsdag 10 september 2009

Allt har två sidor

Idag har jag besökt kära vännen E och lilla A.
Det är så roligt att träffa dom och idag var det dessutom lite lugnare när vi bara hade ett barn hemma.
Vi har med andra ord hunnit avverka allt mellan himmel och jord.
Det behövdes, jag behövde någon som vet hur jag känner, förstår mina tankar och som lyssnade.
Allt har två sidor och ibland behövs en annan vinkel av problem och lösningar.
Allt är inte grönare på andra sidan och bakom en fin fasad finns även där mörka hemligheter och problem.
Det finns ingen enkel lösning, men mer tid skulle verkligen behövas. Då skulle problemen inte bli lika stora!
Så länge man kan prata med varann tror jag ändå att de mesta kan lösas, men kanske krävs det ibland mer än så?

Efter besöket där svängde jag förbi M på jobbet för en snabb pratstund. Sen hann jag med att köpa en ny brevlåda och lite cider på boa.
Nu är middan bortgjord, köket städat, golven dammsugade och toan städad.
Väntar bara på E & E och vovven ska komma och gästa oss en stund!

Inga kommentarer: