lördag 26 september 2009

Myspys

Jag och barnen har haft en mysig eftermiddag.
Va till mamma på macken och lånade lite filmer, åt en god kyckligsallad till midda.
Senare lördagsgodis och mys i soffan framför Pettson och findus.
Sen var det dags för sängen för den mindre.
Jag och S såg filmen igen innan det var dags för han att gå till sängs.
Nu sover båda barnen, jag har dukat upp med apelsinchoklad och trocadero.

Egentligen gillar jag inte alls att vara ensam hemma. Men nån gång ibland kan de va skönt en liten stund.
Ikväll ska jag se den film jag själv valt, utan att dehöva höra nå gnäll över att de är en romantisk komedi.
Äta mitt godis som jag valde och jag får sitta framför datorn samtidigt som jag har filmen på OM jag vill...
Någon timmes lugn och ro i min ensamhet är trevligt och skönt, men när de kommer till att sova själv är de inte lika roligt längre!
Nä de är något jag aldrig gillat. Kan nog räkna nätterna jag sovit ensam hemma på en hand!


Är det du ovälkomna gäst som knackar på dörren..?

Inga kommentarer: