tisdag 20 juli 2010

Våga aldrig hoppas innan de är klart

Igår efter ännu ett läkarbesök så känndes allt så bra för en gång skull.
Han lovade att de skulle bli snitt senast fredag och att han skulle återkomma idag på fm efter att han pratat med op så han visste vilken dag som skulle passa bäst.
På fm ringde han och sa att de va överbelagt på Barn 4 och att han inte kunde boka in någon snitt denna vecka.
Han kunde dock kolla i Luleå eller Sundsvall om ja ville.

Nästa vecka har jag en bokad tid, men inte heller då kunde han garantera att de kunde snitta om läget inte hade förändrats på Barn.

Så nu känns allt skit!
Jag har kämpat för att stå ut i hopp om att få snittet denna vecka och nu tyckte läkaren uppenbarligen att de va dags att ta ut bäbisen. Alla läkare har velat dra ut på de så länge som möjligt, och de förstår jag. Magen är ju bästa platsen.
Men INGEN har informerat mig om att de inte kan göra de för att de kan va fullt på Barn, utan alla har hela tiden sagt att vi kan snitta när som helst om de behövs. Ingen har nämt att jag kan bli flyttad till ett annat sjukhus och framförallt har ingen sagt något om att de kanske inte ens kan göra de på min planerade (sen 1 månad tillbaka) tid nästa vecka.

Jag har väl gråtit sen han ringde vid 10 och kan varken tänka eller känna nånting just nu.
Helst av allt vill jag ha ut den nu, samtidigt vill jag vara här i Umeå så jag får träffa de andra småtrollen, men nu när han inte ens kan garantera att de blir som planerat nästa vecka eller att jag kanske även då blir flyttad så känns de mesta rätt hopplöst.
Nu tror jag att jag skiter i allt och gräver ner mig nånstans!

Inga kommentarer: