torsdag 9 september 2010

En bättre dag än gårdagen

Idag känns allt lite bättre igen.
Lillprinsen sov lite mer än vanligt om än på mig, men jag fick iaf ligga ner i sängen och halvsova större delen av natten.
Småtrollen är hos dagmamman och river av sig lite.

I vanliga fall brukar lilla A somna i vagnen när vi går iväg på morronen och sen sova hyfsat bra 1½-2 timmar.
Imorse behövde jag inte gå iväg me småtrollen så han fick inte somna som vanligt och att lägga ut honom i vagnen vågade jag ändå inte eftersom vi nu har hustaksbyte på gång.
Iaf somnade killen i sin säng och sov nästan 1 timme.
Under tiden passade jag på att starta en maskin tvätt, dammtorka övervåningen och skura toan.
Hann nästan fixa kycklingen till kvällens midda också.

Sen gick jag runt med en liten groda på armen och pratade i telefonen och småplockade. Tillslut sov han igen och jag lyckades lägga ner honom i sackosäcken.
Där sover han än.

Så jag har ätit lunch i lugn och ro, löst lite korsord, pratat lite mer i telefonen, lagt ut annonser på blocket och kikat runt lite på recept.
Har jag riktigt tur hinner jag hänga den där tvätten innan de är matdags för Lillprinsen igen.

Inga kommentarer: