söndag 12 september 2010

IKEA resan


Vi fick verkligen trixa för att få me oss alla saker hem från Sundsvall.
Kartonger fick öppnas, och varje liten vrå i bilen var fylld.
Idag har jag roat mig med att skruva ihop nya rumsbordet och fått mattan på plats.
Har även fixat lite i lådor och skåp med de förvaringsgrejer jag köpte. Men jag är långt ifrån klar då vi är två som gärna vill göra saker men oftast måste en av oss ha en lite groda på armen.
M fick fixa med sitt på fm, jag på em. En hyfsad fördelning.
Vi har även kommit på att tapetsera i datarummet och flytta ner vårt sovrum, så imorrn bär de av till stan för att kika på tapeter.
Har suttit och lagt ut lite annonser på blocket för att sälja iväg en del grejer, både sånt som redan är utbytt men även en del som jag nu vill byta ut och måste bli av med innan jag beställer nytt från IKEA.
Ska jaga på karln så vårt nya sovrum blir klart snabbt, hotade me att jag inte skulle sova med honom förrän de är klart.
Fast å andra sidan har vi knappt gjort de sen Lillprinsen föddes eftersom han väcker upp de andra småtrollen när vi ligger där uppe.
Kommer bli toppen när allt är klart, enda problemet är S som alltid kommer till oss på nätterna. Kanske får vi nu ta tag i de där..?

Inga kommentarer: