måndag 15 november 2010

Rensa i ditt liv

Hela hösten har jag läst i var och varannan tidning att de är dags att höstrensa i sitt liv.
Rensa ut "energitjuvarna" och bara umgås me de som ger lika mycke som de tar.
Men vad gör man när energitjuven lever så nära inpå att jag faktiskt inte kan rensa ut..?

I lördags läste jag en gammal Amelia där stod de att männens stesshormonhalt sjunker när de kommer hem och hänger upp jackan i hallen. Motsatsen gällde kvinnorna.
Våran stresshormonhalt ökade när vi klev in genom dörren med trötta hungriga barn, middagsstöket framför oss och gud bevare mig om handlingen inte var gjord innan.

Idag lovar jag att denna halt var på tok för hög för min kropp, klockan blev lite väl mycke innan vi kom hem och när middan väl var klar ville Lillprinsen äta.
Dessutom ringde telefonen ett par gånger, så när M kom hem strax efter halv sju stod middan kvar på bordet.
Vi redda dock upp allt och mumsade i oss de nybakta bullarna till kvällsfika.
Nu måste min hjärna få lugn och ro, därför tar jag Lillprinsen och min nylånade bok med mig till sängen och stänger dörren.
Inga ljud, bara mys!

Inga kommentarer: