onsdag 20 april 2011

Gårdagens möte

Jag hade rätt höga förhoppningar men blev egentligen inte speciellt mycke klokare alls.
Som ni säkert alla vet vid de här laget så sover Lillprinsen fortfarande urkasst, han äter dessutom i princip ingenting så vida de inte erbjuds mammas bröst!
Bvc hade slut på tips så igår träffade vi en kvinna på Barnhälsovården.

Tyvärr lät råden ungefär lika dant, ge mer mat så sover han bättre.
Rimmar dåligt i mina öron, då han vägrar äta...

Hon har visseligen helt rätt i att om jag vill sova större delen av nattn måste jag sluta amma, och jag är inte beredd att ta den fajten just nu.
Visst jag är trött (och lite dum och konstant förkyld) men helt på bristningsgränsen är jag inte än.
Jag kan heller inte "svälta" honom och vägra amma på dagen för att förhoppningsvis få i honom lite mer mat eftersom han redan är så liten och verkligen inte behöver tappa mer i vikt!
Men nån storätare trodde hon aldrig han skulle bli!

Mitt mål just nu är att försöka få honom att sova själv, iaf ett par timmar på kvällen.
Jag kan gärna lägga mig ner och mata och söva honom i vår säng.
Men som de är nu kan jag inte ens gå på toaletten efter de utan att han blir helt hysterisk.
Om han iaf kunde sova själv i vår säng några timmar så jag slipper vara helt osocial.
Så de är ett delmål, om en månad har vi nästa träff så då får vi se var vi står då!

Inga kommentarer: