fredag 22 april 2011

Skärtorsdag och Långfredag

Efter en kort prommis tillsammans med barnen åkte jag och Lillprinsen till stan och hämtade syster och hunden.
Allt för att A skulle kunna åka direkt från jobbet så vi kunde äta i normal tid.
Körde N till mamma och sen åkte jag hem och gjorde mig själv klar, sen traskade vi dit.
Försökte förbereda så mycke som möjligt innan Lillprinsen vaknade.
Sen fick de andra ta över kökstjänsten.

Åt god sallad, massa ugnsgratinerade grönsaker och grymt god grillad kyckling.
Efteråt blev de kladdkaka och grädde.
Proppmätt landade vi i soffan och såg premiären av Herr & Fru.
Helt ok slötittarprogramm.
Efteråt roade sig killarna med golf, bowling och annat tråkigt på wii spelet.
Vi tjejer roade oss med musik, och tatueringstittande.

Ja vet inte när jag gick å la mig, men killarna satt tydligen uppe till efter 02.

Pigg och alert vaknade Lillprinsen strax innan 07, lillskruttan sov yttligare 45 minuter.
När Lillprinsen var lagd för förmiddagsvilan och jag hade fått i mig lite frukost lånade jag syster vovve och gick en prommis.
Gudomligt väder!

Sen åt vi lunch och resterade av kladdkakan innan vi packade ihop oss och traskade hemåt igen.
Jag va grymt sällskapssjuk, men eftersom de flesta redan va upptagna me diverse roligheter så har vi spenderat eftermiddan med krattning av gården.

Sen tände vi grillen för fjärde dagen i rad och grillade parisare.
Barnen var lovade en prommis med lekparken som mål så när allt var bortplockat gick vi iväg en sväng.

Tydligen har vi kört hårt med våra små troll idag.
Storgrabben somnade innan jag ens nattat klart Lillskruttan, och Lillprinsen som jag bad karln hålla vaken tills de andra var nattade somnade sittandes i hans knä.
Dålig tajming nu när han inte hann få någon mat, men men bara att gilla läget!

Jag tror jag lägger mig i sängen med en tidningn eller nåt, de är ändå inget bra på tv och filmen M ser vill jag inte se!

Inga kommentarer: