måndag 18 mars 2013

Att variera träningen!

A och O skulle jag säga för att fortsätta utvecklas och få de resultat man vill ha!

På sista tiden har jag läst flertalet träningsexperter säga att gruppträningspass och då framför allt body pump är "onödig" träning. Tempot är för högt samtidigt som man inte pressar sig till de yttersta och skaderisken är hög eftersom instruktören inte har tid och möjlighet att kolla in tekniken hos alla deltagare.

Säga vad man vill om body pump och gruppträning. Jag tycker de är roligt ibland att gå på ett pass, att slippa tänka ut vad jag ska göra och för att få lite variation.

Igår blev det ett body pump pass, min favoritinstruktör och vi var få på passet så vi blev kollade till max på tekniken och peppen var på max.
Jag känner verkligen att alla gymtimmar har gett resultat då jag kunde öka på nästan varje muskelgrupp och träningsvärken idag!
Ja tack den känns, mycket!


Inga kommentarer: