onsdag 13 mars 2013

Normalstörd!

Idag fick jag vara med på en föreläsning om föräldrar med kognitiva funktionshinder. Väldigt intressant att lyssna på och även om jag inte kommer jobba med patienterna på så sätt så var det givande rent personligt.

Alla människor har sina egna lite konstiga grejer för sig, de klassas som normalstört jag gissar på att jag passar in där eftersom alla andra kriterier för att platsa in i olika diagnoser osv är så mycket mer extrema än de där normalatörda!

Samtidigt är jag sjukt imponerad av de människor som faktiskt har en bra mycket allvarligare diagnos som ändå fixar förändraskapet, de lever oftare i en mer kravlös vardag, att gå hem från skolan och stanna 100 gånger för att titta på myror stör dem inte de minsta eller att gå i samma kläder flera dagar i rad! Men å andra sidan finns det så många problem, konsekvenser och andra missöden som kan drabba dessa!

Hur som, intressant, givande, roligt att göra något annat och dessutom blev vi bjudna på super god lunch!

Inga kommentarer: