torsdag 2 maj 2013

Man hinner mycket...

Bara man är effektiv!

Började dagen med lekdejt i kyrkans lokaler. Där lämnade jag sedan småtrollen med mamma som gav dom lunch medan jag och M hade möte på banken.

Väl tillbaka hann jag snika till mig lunchresterna innan vi traskade hemåt!

Plugg! Inte så lätt med en karl och en pysslande dotter vid samma bord men några meningar fick jag ner!

Sen körde jag igång med städning, byte av gardiner i några rum, rev sängkläder och röjde på alla möjliga ställen!

Åt en lite tidigare middag innan jag tog lillprinsen med mig, hämtade upp mamma och åkte till stan!
Där shoppade vi nytt tyg till kökssoffan och stolarna plus tyg till nya gardiner.
Blev även ett nytt linne och glass åt oss alla innan vi åkte hem!
Ett annat fynd gjorde vi också, återvinning is the thing. Ny cykel till lillskruttan för nästan inga pengar alls!

Kvällen har jag och mamma spenderat på vardagsrumsgolvet. Kökssoffan och två stolar är omklädda men gardinerna får bli en annan dag!

Nu, sängen!
Snart är det en ny dag!

Inga kommentarer: