tisdag 3 augusti 2010

Jobbigt besök

De blev ett lite jobbigt besök på sjukhuset igår.
Egentligen inte så illa, men labil som jag verkar vara just nu så kunde jag inte hålla tårarna borta när vågen ännu en gång visade neråt för lillprinsen.
Sköterskan lugnade mig och visst jag vet att detta kommer vända men just nu är de lite jobbigt.

Vi kämpar på med väckning och matning var 3:e timme, jag pumpar och M flaskmatar.
Lillkillen är nämligen på tok för trött för att orka suga speciellt länge.
Så nu provar vi så här och ser vad vågen säger imorgon igen.

Igår kväll efter matningen la jag honom naken inanför min tröja, kängrusovning på hög nivå.
Myspys! Så sov vi 2 timmat innan det var dags för nästa matning.

Sköterskan sa att de va bra för honom att ligga hud mot hud för att hålla värmen, mycke mysigare dessutom än en fullt påklädd kille med 2 täcken. Vill han dessutom snutta lite så är de bara att snutta!

Idag tar vi de mest lungt, M har målat lite och jag vattnade blommorna i rabatten och alla krukor ute med en 1 l kanna så de tog ungefär 1 timme innan alla blommor var vattnade.
Barnen har vi lovat att hämta efter mellis och innan 15 måste vi vara hemma för nästa matning och däremellan hade jag tänkt mig en sväng på ica.

Inga kommentarer: