onsdag 18 augusti 2010

Redan onsdag?

Gisses vad dagavill jag blivit senaste dagarna.
Får tänka till flera gånger per dag för att veta vilken dag de är, jag som annars alltid har stenkoll på veckor, datum å så.
Men de är väl en arbetsskada.

Började dagen med ett besök på öf med S och lilla M.
Var mest nytt folk där idag, många småttisar har de kommit under sommaren.
Kom hem runt lunch då E kommit cyklandes från stan.
Sen har vi mest tagit de lungt.

Hämtade hem barnen lite tidigare, åt middag och skickade upp M och E på taket.
Så nu är nya garagetaket på plats, äntligen!
Hade planer på att tag mig en dusch och sen sova men Lillprinsen somnade som en liten groda på magen min så jag sitter nog kvar och bara myser en stund.

Imorrn är det dags för ännu en viktkoll.
Sist var jag helt övertygad om att han skulle gått upp men vågen visade ju på motsatsen, så nu har jag inga förväntningar alls.
De pratades lite om ett nytt sjukhusbesök och träff med läkaren om de nu inte hänt nåt, men de försöker jag förtränga och istället bara koncentrera mig på att få i honom så mycket mat som möjligt.

Förresten hade jag och Lillprinsen en rätt mysig natt, vi somnade på soffan igår kväll medans karln och mamma såg Avatar, de va inte riktigt min typ av film.
När den va slut och alla gått och lagt sig skulle jag bara ligga kvar på soffan en stund för att invänta nästa matning, istället somnade Lillprinsen om och jag såg någon dokumentär. Sen mös vi i mörkret när de 2 timmar senare var dags för mat.
Att han sen nattsuddade fram till närmare 04 innan vi tillslut fick sova ett par timmar är ju en helt annan historia.
Kan inte annat än hoppas på några fler timmars sömn i natt.

1 kommentar:

zalina sa...

Jag ska hänga med er på ÖF nån gång framöver. Har haft lite fullt upp på slutet bara men :)

Kram