onsdag 25 augusti 2010

Ösregn

Vaknade till ösregn imorse. Andra morgonen denna vecka som jag planerat en prommis och de bara öser ner regn.
Blev en lite lugnare morgon, fixade iordning inför kvällens midda och röjde bort lite.
Fick i mig en kopp te medans Lillprinsen åt och sen gick vi iväg på öf.
Fördrev halva dan på en hård stol men trevligt sällskap, massa surr och lite fika.

När de sen stängde där så följde S och lilla M med mig hem för ännu lite mer surr och fika.
De är så trevligt!

Ringde och bjöd in oss på midda hos mamma då jag fick höra att min syster och A skulle dit. Jag tog visseligen med mig hälften av middan men bara att ha lite sällskap och ett par extra armar är guld värt!
M fick hämta oss där och sen har jag hunnit få ut de gamla porslinet och in de nya.
Nu ska jag bara packa ihop och forsla bort de gamla och sen rensa lite till i några andra skåp.
Nu är de dags att få bort alla udda skålar och annat jag aldrig använder!

Inga kommentarer: