måndag 18 oktober 2010

En dag på stan

Hämtade mamma strax innan 10 sen gjorde vi stan tillsammans med syster.
Kom hem med nya skor både till mig själv och till S.
De blev även ett par fleecebyxor till S. I övrigt försökte jag hålla hårt i stålarna.
Men S behövde skor och när mamma köpte ett par så får man ju de billigaste på köpet. Då kunde jag bara inte motstå.
Hela dagen känndes bra, fick hjälp av dagmamman också, så imorrn får barnen gå heldag trots att de skulle vart lediga.
Då ska jag kliva upp och hjälpa till att få iväg karln och barn. Sen lägga Lillprinsen och efter de gå och lägga mig själv igen.
Han sover alltid bra på fm men då har jag så mycke annat för mig att jag hitills aldrig lagt mig ner ens för att vila.
Men nu måste jag!

Den lilla energi jag tycktes ha samlat på mig under dagen försvann vid middan då de som vanligt blev ett smärre kaos. Jag tror barnen känner på sig att jag inte har samma ork som vanligt och använder de mot mig.
Helvetet bröt lös då Lillprinsen skulle äta, i vanlig ordning!
Då passar helt plötsligt ingenting för den älsta i skaran!

Nu sover iaf hela bunten, även den minsta som gick att lägga ner från famnen utan uppvaknande. De räcker nog inte länge, men jag njuter av ensamheten och tystnaden en liten stund.
Glass kändes lockande, men onyttigt!

Sandra; Där sa du de! De är nåt vi verkligen skulle göra. A äter oftast med 3 timmars mellanrum, men ett mål ersättning kan han ju få så får vi se hur länge jag står ut ;-)`
En krogrunda känner jag dock inte för men bio och fika?

Inga kommentarer: