måndag 18 oktober 2010

Måndagar

Jag älskar måndagar, de är klart den bästa av alla veckodagar.
Fredag, lördag och söndag kan den inte konkurera med men annars.
Helgen är över, ny vecka, nya tag.
Barnen återgår till dagmamman för lite lek och kommer hem som två nya troll.

Idag hoppas jag verkligen märka skillnad då de är första dagen efter 9 dagar hemma med mig.
S har varit sjukt uttråkad ända sen i tisdags då han va frisk, men då blev de ju lillasysters tur.
Jag känner mig lite mer lugn och inte lika nere som igår.
Sitter klädd och klar och ska bara dricka upp mitt te sen åka iväg till stan en sväng.
Lillprinsen sover redan i bilstolen och jag hoppas att han efter förflyttningen till vagnen lite senare ska fortsätta sova en stund så jag får lite gjort!

2 kommentarer:

Zalina - mamma till Olivia sa...

Korrekt!

Det blir nog en liten tatuering på ena handleden "Olivia" såklart, vad annars? :)

Kram

Sandra sa...

Skönt att det känns lite bättre idag. Vet du vad vi borde göra?!
Gå och ta en fika eller gå på bio. Eller rent av gå ut på krogen! (kanske inte är möjligt för dig än?)
Ha en hel/halv dag helt utan barn! :-)