tisdag 22 mars 2011

Middagstips!

Jag har just gjort middagsmaten klar.
Bjuder på köttfärssås och pasta, kokta morötter och broccoli samt barnens favorit majs!
Bordet är dukat och allt som går att förbereda är förberett.

De är så sönt att ha de mesta gjort dessa veckor då jag är själv.
När vi kommer hem strax innan halv fem är både jag och barnen hungriga, ibland på lite smådåligt humör och eftersom även Lillprinsen är vaken och vill ha uppmärksamhet är jag lite begränsad.
Så direkt jag kommer hem går jag in, slår igång vattenkokaren och kastrullen med morötter och broccoli.
Så lagom tills barnen är inne är vattnet klart, medans vi klär av oss kokar de upp i kastrullen så när alla kläder är bortplockade är de dags att hälla i pastan.
Då sätter jag även igång värmen till köttfärssåsen och så vips är middan fixad!

Visst, de funkar inte alla dagar. De beror på vad man ska äta men ofta går en hel del att förbereda antingen på dagen eller kvällen innan om man jobbar!
Jag försöker iaf planera in sån mat där de mesta går att förbereda de veckor M jobbar sent!

Nu dags för matning av Lillprinsen sen ut i blåsten!

Inga kommentarer: