onsdag 23 mars 2011

Tråååk!

Mamma ringde strax innan åtta imorse, hon låg i magsjuka!
Tanken var precis som alla andra dagar barnen är lediga att vi skulle ut och leka med dagmammorna på fm och sen äta lunch hos mamma.
Men där vill jag ju inte sätta min fot just nu!
Håller alla tummar för att hon inte smittat ner oss, jag träffade henne i måndags och barnen ute igår.

Ännu mer hoppas jag på att de bara blir hon och att syster inte åker dit för då står 70års festen i riskzon!

Ja de är väl bara att gilla läget och hoppas på de bästa.
Jag och barnen är iaf bara hemma och ska försöka roa oss. M jobbar sent så jag tycker de känns lite extra jobbigt.
Lillprinsen sover iaf och jag har grävt djupt i kläkammaren och fann till min stora förvåning ett helt nytt regnset till S, begagnade regnbyxor och ny jacka till A.
Fodrade stövlar till båda barnen. Iaf sånt de kan ha nu!
Toppen! För jag är fattig!

Nu har de picknick på en filt i vardagsrummet, äter morötter och äpplen och tittat på Musses Klubbhus.
Efter lunch ska vi klä på oss och gå en prommis, de är iaf tanken.
Jag har en bok som ska lämnas på bibblan och S vill köra sin radiostyrda bil nu när asfalten har kommit fram.

Ja men de kan nog bli en bra dag ändå!

Inga kommentarer: