söndag 23 september 2012

Karaktär!

När man står med detta mitt framför näsan i 6 timmar är det ibland rätt svårt att stå emot.
Viktigt att själv komma fram till är VARFÖR man äter, de gäller mat likväl som godis/snacks.
Stoppas de i munnen av hunger, tristess, stress eller för att döva andra känslor?

Jag kan helt klart ibland äta både av tristess och stress. Inte så att det handlar om stora mängder men just att stegen styrs mot skafferiet när man inte har något annat att föra.
Dumma vanor jag nu försökt göra mig av med.
3 godisar fick följa med mig hem igår efter jobbet.
Så efter lite fika tog jag en kopp te och åt mina små godisar.
Sen var det bra!
Jag åt varken stress eller tristess och det är jag nöjd över.

Idag var jag inte ens sugen på godiset framför mig, om det berodde på att jag hade fullt upp hela tiden eller att mitt sötsug faktiskt är mycket mycket mindre sen jag körde min "sockerdetox" vet jag inte, men oavsett så är det skönt att spökena i huvudet flyttat ut!

Inga kommentarer: