torsdag 3 februari 2011

Allt i ett rasande tempo!

Som vanligt så går veckorna M slutar tidigt alldeles för fort. Dessutom har jag alltid massa saker inplanerade som jag aldrig annars hinner me vilket ändå resulterar i att vi knappt ses.

I måndags spenderade vi fm på sjukhuset. S hade återbesök hos astmaläkaren. Sen köpte både jag och mamma nya träningsskor.
S fick sig ett par jeans, tillslut!
Puh, vilken pärs.
Hämtade upp lillskruttan och for till mamma för lite fika.
När middan var fixad snörde jag på mig joggingskorna för första gången sedan sensommaren 2009. Jag sprang inte så långt, men höll ett bra tempo och viktigaste av allt, jag sorang hela vägen.

I tisdags började jag morronen hos vererinären med Kisse för att ta bort stygnen. 50 min körning för 2 min i behandlingsrummet.
Hem, matade Lillprinsen och for till mamma.
Min tanke var fika, men där var Misse dålig och kissade blod. Så jag bytte bara katt och for till Vännäs.
Blev rätt sent, så jag lagade mat till barnen, matade Lillprinsen och stack på träningen.

I går när jag lämnat barnen gick jag på öf, va rätt lungt där. Men vi som var där hade trevligt och fikade och surrade på rätt bra.
Hämtade barnen lite tidigare så R fick sluta. Sen gick vi hem och gjorde mellis.
Medans jag matade Lillprinsen skalade S och A potatis och morötter till middan.
Samma visa denna em, slängde i mig maten, matade Lillprinsen och sen iväg på Maxi med mamma och mormor för månadshandling.
När vi äntligen var hemma igen och allt var uppackat joinade jag Lillprinsen i sängen med en tidning. Tror vi somnade rätt snabbt, men då har vi ju istället varit vaken rätt mycke i natt!

Nu är barnen lämnade, jag gick en kortare prommis, har ätit frukost och har bara en halv kopp te kvar.
Funderar på om jag skulle göra nån nytta eller om jag ska lägga mig i sängen och läsa lite.
Imorrn har dagmammorna planeringsdag så de kanske finns tillfälle för lite toaskurning, sängklädersbytning och tvättvikning då?

Inga kommentarer: