fredag 18 februari 2011

Härliga fredag!

Svinkallt som vanligt, men tackvare min goa mamma så slapp jag sticka ut näsan.
S blev hämtad av taxin och for till kyrkis och mamma hämtade upp Lillskruttan och tog med henne till Trollstugan.

Jag förberedde frukosten medans Lillskruttan roade Lillprinsen så när de blev lungt här kunde jag äta frukost i lugn och ro.
En stor kopp te, smoothie med massor av jordgubbar och två rostade frallor.
Nu är jag mätt och glad.

Mitt enda projekt idag är att raka benen och packa badkläderna.
När M slutar hämtar han upp mig och sen åker vi och hämtar barnen.
Ska överraska med bad på badhuset innan middan!
Får se hur de går med Lillprinsen som inte gillar att bada hemma i badkaret, men de löser sig på ett eller annat sätt!

Jag är grymt nöjd med mitt träningspass igår, de pass jag skulle gå på blev inställt så istället gick jag på gymmet och hade som mål att springa 20 min på löpbandet.
Började med 10 min uppvärmning, sen höll jag ut i 30 min med löpningen!
De är jobbigast i början sen går de som av sig själv.
Sprang visseligen inte speciellt fort men de viktigaste just nu för mig är att springa hela tiden.
Målet är Vårruset 5 km under 30 min och milen på Blodomloppet men där har jag inget tidsmål.
De jobbigaste är att jag inte kan springa ute i denna kyla och när de vär blir vår så är de så nära till loppen att jag inte riktigt vet när jag ska hinna träna för att lyckas!

2 kommentarer:

Zalina sa...

Vilket bad åker ni till?

Zalina sa...

Vi funderar på att åka till aqua arena i Holmsund! :-)