torsdag 25 april 2013

Biceps vs Triceps

Jag vet att triceps är den större muskel, att det är den man ska lägga lite extra krut på för att få en snygg form på armarna, helt enkelt vältränade armar.
Men de är ju så mycket tråkigare att träna triceps än biceps.

De tycker jag iaf, kanske för att jag inte orkar lite tungt där, kanske för att det inte är lika synligt som biceps när man "spänner sig" eller bara för att de precis som att träna ben bara är tråkigare.

Igår gick jag i alla fall till gymmet för att köra triceps, baksida axlar och mage och gjorde precis enligt planen. Däremellan körde jag även squatutmaningen och aprilutmaningen som snurrat ett tag i bloggvärlden. Jag är bara lite efter.

Resultatet idag, ja visst känns de lite, men inte så där som de brukar kännas när jag maxat på biceps.
Får nog ta i lite mer, köra lite hårdare och några fler övningar nästa gång. Nu ska jag gå in för att känna att även triceps är roligt att träna. Sen får jag väl arbeta på den känslan gällande ben också, så småning om, nån gång, en annan dag..!

Inga kommentarer: