onsdag 3 april 2013

Nytt träningspass!

Innan sommaren i fjol gick jag på nåt enstaka funktionellt träningspass! Inte riktigt min grej kände jag då även om de är bra träning, jag ville få ut mer, känna mer, vara trött och slut i hela kroppen när jag gick där ifrån och de var jag inte, inte då!

Nu är upplägget ändrat, tre inriktningar, puls, stark eller fokus!
Jag har inte testat nån av dom främst eftersom jag dansat så mycket, men ikväll gick jag på ett stark.
10 övningar 45 sek arbete, 15 sek vila * 3 varv.
Lite konditionsinslag så som burpees men mest fokus på styrka och då med att få med så många muskler som möjligt i varje övning.
De var ett effektivt och jobbigt pass, allt blir självklart de man själv gör de till men jag behövde hård träning och jag lovar att det kommer resultera i träningsvärk imorgon. Framför allt utsida rumpa, en muskel man inte jobbar överdrivet mycket med i gymmet iaf!
Tyvärr är det svårt att köra mer överkropp när de används så lite vikter som möjligt men de råder vi bot på imorgon i gymmet istället!

Inga kommentarer: