lördag 18 december 2010

59 snabba!

1. Hur gammal är du om fem år? 31 år
2. Vem var den sista du träffade? Goa familjen B!
3. Hur lång är du? 161 centimeter
4. Vilken var den senaste film du sett? Ser just nu på Bring it on
5. Vem ringde du senast? Mamma igår
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Tack! Nu såg jag att du ringt, men de är så sent så jag vågar inte ringa. Vi kan höras imorrn. Till min syster E!
7. Vad är dagens planer? Har haft lunchgäster och om en stund kommer E, då ska vi beställa pizza
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda, mamma är singel och pappa omgift
10. När såg du senast din mamma? Igår kväll
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? kl 05,15 vaknade lilla A och åt, sen somnade jag aldrig riktigt om innan S vaknade 06,30
13. Har du någon gång hittat en katt? Ja i november 05, kissen hade ramlat ner i ett hål i marken, nu bor han hos mamma
14. Vilken är din favoritplats? Var som helst så länge de är tillsammans med familjen
15. Vilken plats föredrar du minst? Fast i ett illaluktande utedass känns inte så lockande
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag har en 10 åring, en 13 åring och en 15 åring, förhoppningsvis en utbildning eller kanske tom ett jobb. Fick jag välja skulle jag vara fyrbarnsmamma minst, men de lär nog inte hända...
17. Vad skrämde dig som barn? Ensamhet, precis som nu
18. Vem fick dig att skratta senast? E och G
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, men jag har ärvt rätt många så jag har ändå ett par
20. Har du stationär eller bärbar dator? Både och
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast bara i trosor
22. Hur många kuddar har du i sängen? 6 st men jag använder bara 2 och en fungerar just nu som "stop" så Lillprinsen inte kan rulla ner.
23. Hur många landskap har du bott i? Ett, Västerbotten
24. Har du någon gång spytt på fyllan? En gång och då hade jag blandat vitt och rött vin, whiskey, cider och likör.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommaren, strumpor på vintern
26. Är du social? Ja
27. Vilken är din favoritglass? Chokladglass i alla dess former
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa och betala av alla lån. Sen är väl pengarna slut?
29. Tycker du om kinamat? Ja
30. Tycker du om kaffe? Nej, nej
31. Vad dricker du till frukost? Te eller vatten
32. Sover du på någon särskild sida? Ja
33. Kan du spela poker? Jo men är väl inte jätte bra direkt!
34. Tycker du om att mysa? Absolut!
35. Är du en beroendemänniska? Ja
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej
37. Vill du ha barn? Jag har redan tre småtroll men skulle gärna vilja ha minst en till.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska och Tyska
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej och eftersom jag var korkad nog att vänta in M när A trillat från garaget till källaren så lär jag väl aldrig få chansen igen
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool, jag vill gärna se botten
41. Vad spenderar du helst pengar på? De går nog mest till huset, inredning, barnkläder och en del pyssel
42. Äger du dyra smycken? Har nog bra många tusen på mig varje dag!
43. Har du någon gång testat narkotika? Nej
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tre riesenkola
45. Vem är den roligaste människan du känner? Jag känner många
46. Välj ett ärr på din kropp? Kjejsarsnitten
47. Vad har du för ringsignal? Rasmus Seebach
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja
49. Flirtar du mycket? Enligt vissa är jag rätt flirtig
50. Vart togs din profilbild för din blogg? På midsommarfirandet i sommras
51. Kan du byta olja på bilen? Jag kan, men jag bor ju me en bilmekaniker så han sköter de
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej
53. Vilken var den senaste bok du läste? Vecka 36
54. Läser du dagstidningen? Ibland
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Får ett par tidningar i månaden, Mama, Vi Föräldrar och en korsordstidning
56. Dansar du i bilen? Nej de känns ju lite trångt, men jag sjunger
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Amor vincit omnia
59. När var du i kyrkan senast? För två helger sedan då A döptes och S hade kyrkisavslutning

Jag hittade listan hos Zalina

Inga kommentarer: