söndag 12 december 2010

Dag 03 - Your parents

De här kortet är taget på min dopdag i mars 1985.
Jag fick de av pappa ett par dagar efter Lillprinsens dop.
För precis som på detta kort så var vi alla samlade igen!
Jag liksom min mamma, pappa och faster 25 år äldre.

Mamma - En kvinna som reder sig själv!
Hon är den enda jag har haft under min uppväxt, även om hon delat sitt liv med andra personer så är det hon som stått för uppfostran och det som gällt mig.
Så hon måste gjort ett jäkla bra jobb!
Egna småbarn, jobb som dagmamma och extrajobb på en mack. Ska de va så ska de va!
Många bollar i luften och tänker mer på andra än sig själv.
Undra vars jag fått allt ifrån?
Jag älskar henne för den hon är men även för den hon gjort mig till!
Träffas vi inte så ringer vi till varann, vi har jäkligt kul ihop så hon är nästan mer som en kompis än som min mamma!

Pappa - Flyttade rätt snabbt efter deras uppbrott till Stockholm. Där stannade han ett par år.
Ett par år senare gick flytten till Tyskland och yttligare ett par år senare till Usa.
Sen följde ett par år med "fram och tillbaka över kontinenten flyttar"
För ca 10 år sedan hände något hos oss båda och vi pratade knappt med varann på flera år. Men sen S föddes har vi fått en allt mer "normal" relation. Ja så normal den iaf kan bli efter att aldrig bott tillsammans. Vår kontakt sker mestadels över mail och vi träffas oftast bara korta svängar nån gång per år.
Men han är min pappa och jag tycker om honom för de!

Jag är iaf glad över att mina föräldrar kan träffas och prata och ha kul tillsammans.
Där finns inget gammalt groll gömt. Pappa har fler än en gång hjälpt till när de varit jobbigt hemma hos oss!

Inga kommentarer: