onsdag 1 december 2010

Lillprinsen 4 månader

Varje månad har jag tänkt skriva något, men så helt plötsligt har de gått en vecka eller två och då är jag nästan närmare nästa månad än den som just varit.
Nu är Lillprinsen iaf fyra månader.

Vi har fortfarande rätt dåliga nätter, men nu ligger vi iaf i sängen hela nätterna.
Amning 21 och somnar vid bröstet, sen är jag fast så länge bröstet är på näslångt avstånd kan han sova.
Vaknar oftast till efter 1-1½ timme och är på riktigt solstrålehumör.
Måste sen få bröstet för att kunna somna om, sen fortsätter nätterna så rakt igenom.
Sover kloss mot mig och nåde dig mamma om bröstet försvinner.
Småsnuttning och 2 ordentliga amningar ända fram till 05 snåret då vi sover ca 1 timme.
Amning vid 06 strax efter de vaknar storebror och så är de mys med honom.
7,30 ersättning
Sover ca 8,30-11,30-12
Amning 12
Sover en kort sväng runt 14 tiden
Amning 15
Kan ibland somna i vagnen när jag hämtar hem småtrollen
Amning 18
Vaken och glad under eftermiddan, kan sova en stund i famnen vis 20 tiden
Amning 21 och sen börjar nattracet om.

Vi har en väldigt alert, vaken och glad kille. Som mest av allt vill vara i mammas famn.
Men han kan också:
-Jollra mest hela tiden, ibland har han knappt tid att äta för han måste hinna med lite joller där emellan.
-Han har blivit riktigt stark i nacken och man kan nu hålla honom i händerna och lyfta försiktigt.
-Kan ligga på mage korta stunder och hålla upp nacken
-Rulla från mage-rygg
- Äta på sina händer och ibland lyckas få in en klockren tumme

Inga kommentarer: