fredag 31 december 2010

Dag 22 – Something that upsets you

Oj, de är så mycke att jag knappt vet vars jag ska börja!
Jag retar mig ganska ofta på saker. Men mest småsaker, sånt som inte har någon betydelse i de stora hela.

På sista tiden har jag retat mig väldigt på föräldrar som går till jobbet dagen efter de slutat kräkas (vid magsjuka) de som skickar friska (än så länge iaf) syskon till dagis.
Går på julfester, kalas och andra tillställningar trots att de inte varit hemma de 48 timmar som smittskyddsinstitutet satt upp!
Ja alla som känner mig vet att jag är smått hysteriskt livrädd för kräksjukan.
Så de har jag gått och retat mig på sista veckorna.

En annan sak som också stör mig ordentligt är folk som tror sig vara bättre än alla andra.
De som alltid gjort samma sak fast snäppet värre än en själv. D
e som kan allt, vet allt och gärna ger råd och saker de egentligen inte har en aning om.
De finns personer utan barn i min omgivning som gärna vill ge råd och tips om just barnen.
Tack men NEJ tack! Jag klarar mig helt själv!

Inga kommentarer: